آموزش بوکس
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

خرید آموزش بوکس حرفه ای|۰۹۳۵۹۴۸۲۳۲۴

در این مبحث از آموزش بوکس به بیان چگونگی پیدایش رشته بوکس می پردازیم:
حدود ۶۷۷ سال قبل از مسیح به طور رسمی مسابقات بوکس برگزار شد.
در بازی های المپیک باستان ورزش بوکس شباهتی به ورزش مشت زنی در ورزش های امروزی بوده است.و طبق شواهد موجود بین این دو ورزش تفاوت چندانی وجود ندارد.همچنین شکل تازه ای در آن صورت نگرفته است.تنها فرق آن این است که هنگامی که قهرمانان امپراتوری رم به آموزش بوکس مشغول شدند،دستانشان را مجهز به آستینی که سیم های فولادین روی آن زده بودند و شباهتی به دستکش داشت کرده بودند.
همچنین علاوه بر آستین ها ،دست به تهیه نوعی دستکشی بخصوص زدند که از جنس چرم بود و محکم تر از سنگ فولاد بود.و در مسابقه هااز آنها استفاده می کردند و آنها را در دستان خود داشتند.استفاده از این دستکش ها در مسابقات که همانند اسلحه ای کشنده بودند سبب کشته شدن و یا مجروح شدن یکی از دو عضو مسابقه دهنده می شد.برای خرید اینترنتی این محصول می توانید از فروشگاه تهران خرید اقدام نمایید.


بنابراین به سبک رومی ها مشت زنی منع گردید و ولی در المپیاد های باستان دستکش های چرمی را مشت زنان به دست کرده و برای جلوگیری از کشته شدن طرفین در مسابقات آنها را واکس می زدند که آن واکس از چربی حیوانات تهیه می شد.
در قرن های پیش از میلاد در سالن های سرپوشیده مشت زنان به انجام تمرین می پرداختند پس کیس بوکس و همینطور توپ گلابی نیز تجهیزات جدیدی برای آموزشبوکس نیستند و در آن زمان تجهیزات به این شکل بود که کیسه بوکس های چرمی راطوری می ساختند که از دانه های نباتی و شن برای پر کردن آنها استفاده می کردند.
بوکسورها امروزه حین انجام تمرینات و مسابقات از کلاه محافظ جهت جلوگیری از ضرب دیدگی و حفاظت از صورت خود استفاده می کنند.در دوران برگزاری المپیک باستان از محافظ دندان نیز استفاده می شد و تفاوت آن با محافظ های امروزی در جنس آن بود که در آن زمان اینگونه محافظ ها نیز از جنس چرم بود.
در این مطلب از آموزش بوکس به بیان چند تفاوت اساسی میان بوکس امروزی و بوکس گذشته می پردازیم : در زمان های گذشته رعایت وزن در مسابقات مشت زنی صورت نمی گرفت،جهت مسابقه و همینطور استراحت مشت زنان هیچگونه مقرراتی در نظر گرفته نمی شد به نحوی که مسابقه تا زمانی که یکی از دو نفر تسلیم نمی شد ادامه داشت.


همچنین وقتی که هر دو بازیکن نمی توانستند به بازی ادامه دهند نیز مسابقه تمام می شد.ولی در یونان مقررات غیر عادلانه ای نیز وضع می شد.مثلاً:تا زمانی که مسابقه انقدر ادامه داشت که هر دو بازیکن قادر به ادامه مبارزه نبودند،جهت اعلام فرد برنده شانسی به طرفین داده می شد که آنها می توانستند به حریف یک ضربه بزنند در صورتی که آن ضربه بدون دفاع انجام گیرد و جهت انجام این کار قرعه ای گذاشته می شد و در این موضوع شکی نبود که فردی که ضربه روی آن انجام می شد نقش بر زمین می شد.و دیگر فرصتی و توانی برای جبران نداشت.
آموزش بوکس در قرن ۱۸به طور کامل در انگلستان پیدایش یافته بود.و در سال ۱۷۱۹در تاتنهام مدرسه مشت زنی توسط پدر مشت زنی انگلستان بنا گردید.و جیمزنیگ به آموزش بوکس و مشت زنی در این مدرسه مشغول شد و تعداد زیادی را نیز آموزش داد.و تا زمانی که ۳۴ ساله بود در مسابقات مشت زنی شرکت می کرد.استراحت هنگام انجام مسابقه تا سال ۱۷۴۳ رواج نداشت تا زمانی که قانونی توسط بروتن جهت مسابقه های مشت زنی برای اولین بار در ۷ ماده تعریف شد.از قانون های وضع شده می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:یکی استراحت زمان مسابقات ،و در نظر گرفتن ۳ داور جهت قضاوت مبارزه.


در سال ۱۸۸۹ میان گیل‌وین و سولیوان، دستکش انجام گرفت.و در زمان بروتن استفاده از دستکش مورد توجه قرار گرفت و رایج شدن حمل آن از سال ۱۸۱۸ انجام گرفت.و تغییر آن به شکل امروزیش در سال ۱۸۵۶ انجام گرفت.
ودر اولین المپیک نوین در سال ۱۸۹۶با وجود شرکت کنندگان آمریکا و انگلیس انجام گرفت.اما به دلیل حضور کم در این مسابقه قرار نگرفت در بازی های ۱۹۰۰و بعد از گذشت ۴ سال بعد از آن به برنامه بازی ها برگشت.
و در لندن در سال ۱۹۰۸در ۵ وزن متفاوت مسابقات انجام شد.

 

کلینیک دندانپزشکی با تمام تجهیزات آن

کلینیک دندانپزشکی:
این موضوع روشن است که تاریخچه دندانپزشکی در ایران و در همه جهان با دندانپزشکی به صورت تجربی شروع شده و هنوز هم در بسیاری از کشورها ی جهان شاغلین تجربی وجود دارند.در کشور عزیزمان ایران نیز دندانپزشکی به صورت نوین و علمی آن از حدود ۱۰۰ سال پیش شروع به کار کرده است. و تا هفتاد سال پیش دندانپزشکی در ایران به صورت تجربی بوده است.یعنی مشاغل خاصی عهده دارر کار دندانپزشکی بوده اند در این میان سلمانی ها و دلاک ها شاخص تر بوده اند.دندانپزشکی هم محدود می شد به کشیدن دندانها و نیشر زدن عفونت های دندانی و ساختن دندانهای مصنوعی کامل.در این رشته افراد شاغل کار دندانپزشکی را نزد پدران خود آموخته بودند و آن را جهت درمان به کار می بردند.و یا اینکه مدتی در کنار یک شاغل تجربی دیگر کار کرده و یاد گرفته بودند.
دندانپزشکی به معنای علمی و امروزی آن از حدود هفتاد سال پیش با ورود تعدادی از دندانپزشکان تحصیل کرده در اروپا به ایران آغاز گردید. و بعد از آن با تاًسیس دانشگاه تهران، فارغالتحصیلان دانشکده کلینیک دندانپزشکی به تدریج طی گذشت زمان به جای دندانپزشکان تجربی را گرفتنتد. علاوه بر تأسیس دانشکده های متعدد دندانپزشکی و حضور دندانپزشکان تحصیل کرده در جامعه، دندانپزشکی تجربی در جامعه نه تنها از میان نرفت بلکه توسعه یافت و روز به روز بر تعداد دندانپزشکان تجربی اضافه گردید.بعد ها وزارت بهداشت از دندانپزشکان تجربی شاغل امتحانی به عمال آورد و به گروهی از آنها که قبول شده بودند فقط اجازه ساختن دندان های مصنوعی را داد و مدرک آنها را تحت عنوان دندانساز تجربی مورد تایید قرار داد.بعد ها با تأسیس دوره های کاردانی پروتز داندان در دانشکده های دندانپزشکی گروه کاردان دندانسای با مدرک دانشگاهی واردجامعه شدند.به این فارغ التحصیلان اجازه دایر کردن لابراتور دندانسازی داده شد بنابراین هم اکنون در سطح جامعه سه گروه به امر ساختن پروتز های دندانی و دندان های مصنوعی مشغول به کار هستند: اولین دسته دندانپزشکان عمومی و متخصصین پروتز می باشندو دومین دسته تکنسین های پروتز هستند وو سومین دسته دندانسازان تجربی هستند.
مردم هم طبق اطلاعات خود سطح توقعات و وضع مالی خود به یکی از این گروهای ذکر شده در بالا مراجعه کرده و برای آنها پروتز ساخته می شود.
نکته ای که باید آن را در نظر داشت این است که تکنسین های پروتز دندان و دندانسازان تجربی طبق قانون حق هیچ نوع کار کلینیک دندانپزشکی دیگر را جز ساختن دندان های مصنوعی نخواهند داشت. و دست زدن به سایر امور دندانپزشکی جرم محسوب شده و پیگرد قلنونی به دنبال خواهد داشت.


در این مطلب از کلینیک دندانپزشکی رشته پرستاری دندانپزشکی را شرح می دهیم:
سالهاست برخی از دانشکده های دندانپزشکی دارای رشته پرستاری دندانپزشکی بوده که دوره ای دو ساله بوده و و فارغ التحصیلان آن تحت عنوان پرستار کلینیک دندانپزشکی که در گذشته نه چندان دور به آنها بهداشتکار دهان و دندان گفته می شد. نامیده می شوند.این گروه در دوره های تحصیلی خود بیشتر در زمینه آموزش بهداشت دهان و دندان به مردم و روش های پیشگیری از بیماری های دهان و دندان آموزش می بینند.بخشی از این فارغ التحصیلان هم تکنون در دانشکده های دندانپزشکی ،مراکز بهداشت،مدارس و شبکه های بهداشتی درمانی مشغول به خدمت هستند.متأسفانه اکثر این فارغ التحصیلان به دلیل نبودن جایگاه قانونی در نظر گرفته شده برای آنها جهت اشتغال آنان بیکار هستند.در حالی که این افراد از توانایی های بالایی جهت اجرای برنامه های پیشگیری از بیماری های دهان و دندان برخوردار بوده و در صورتی که از این نیروهای بالقوه در سیستم شبکه های بهداشتی ،درمانی به نحو مطلوب استفاده می شد. می توانست کمک بزرگی برای پیشبرد برنامه های پیشگیری در کشور باشد.
دراین مطلب از دندانپزشکی به شرح بهداشتکاران دهان و دندان می پردازیم:
دسته دیگر از شاغلین حرفه دندانپزشکی بهداشکاران دهان و دندان می باشند. در سال ۱۳۶۱ قانونی از مجلس شورای اسلامی گذشت که به موجب آن دوره دو ساله تربیت بهداشتکار دهان دندان تأسیس گردید.بر اساس این قانون هر ساله تعدادی از دیپلمه های روستایی از سراسر کشور جهت طی دوره دو ساله از طریق کنکور سراسری پذیرفته می شوند.افراد پذیرفته شده متعهد می شوند که پس از فارغ التحصیلی به مدت ۵ سال در مرکز بهداشتی درمانی زادگاه خود و یا یکی از روستاهای مورد نیاز خدمت نمایند. خدمات آنان هم از نوع خدمات پیشگیری و برخی از کار های ساده دندانپزشکی در حد پاسخگویی به نیاز های ضروری روستائیان می باشد.علاوه بر این طبق قانون این افراد می توانند پس از انجام تعهدات خود با شرکت در کنکور سراسری در صورت قبولی به صورت تکمیلی وارد دانشکده های دندانپزشکی شده و دوره دکترای دندانپزشکی را طی نمایند.
هم اکنون تعداد زیادی فارغ التصیلان رشته بهداشتکاری دهان و دندان در سراسر کششور وجود دارد که اکثریت آنان در محل استقرار خود در مراکز بهداشتی درمانی کشور مشغول به کار می باشند.گروهی هممشغول طی دوره دکترای دندانپزشکی در دانشکده های کلینیک دندانپزشکی هستند. بنابراین شاغلین حرفه دندانپزشکی در کشور ما عبارتند از:
دندانپزشکان عمومی
متخصصین رشته های مختلف دندانپزشکی
بهداشکاران دهان و دندان
پرستاران دندانپزشکی
تکنسین های دندانسازی
دندانسازان تجربی
اگر هر یک از این گروه هایی که در بالا ذکر شد ر حد وظایف قانونی خود عمل نموده و حریم حرفه ای خود را پاس بدارند حرفه ی کلینیک دندانپزشکی اعتبار و اعتلای بیشتری پیدا می کند که امیدواریم اینچنین باشد.
در مطلب دندانپزشکی بهداشت دهان و دندان در ادیان الهی هیچ کدام به اندازه دین اسلام به امر بهداشت و سلامت پرداخته نشده است. سخن پیامبر اسلام(ص) که فرمودند: نظافت و پاکیزگی نشانه اسلام است . خود گواهی بر ین مدعا می باشد.علاوه بر این احادیث زیادی در این زمینه اعم از بهداشت تن و روان و هم بهداشت دهان و دندان از پیامبر و ائمه معصومین رسیده که همگی مردم را به این امر مهم سفارش می دهند.حدیث معروف “یک درهم پیشگیری بهتر از یک انبان زر درمان است.” خود نشان دهنده اهمیتی است که آئین اسلام جهت پیشگیری قائل می باشد. یکی از نعمت های بزرگ الهی ، نعمت سلامتی است جز از راه حفظ سلامتی میسر نیست. و شکر نعمت سلامت دندانها پیشگیری از بیماری انها می باشد.





:: بازدید از این مطلب : 619
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: